Menu
Naciśnij / aby szukać

Jak wyszukiwać?

  • 1 Wyszukiwanie od początku wyrazu: Wyraz preane znajdzie "preanestetyczny", ale anestetyczny nie znajdzie tego słowa (wyszukiwanie patrzy tylko na początek wyrazów)
  • - Wykluczanie słów (znak minus): Poprzedzenie wyrazu znakiem - znajdzie wszystkie tytuły NIE zawierające danego słowa, np. -onkologia znajdzie prace bez słowa "onkologia"
  • " Wyszukiwanie całych fraz (cudzysłów): Cudzysłów powoduje szukanie całych ciągów znaków w tej samej kolejności. Np. "Uniwersytet Medyczny" wyszuka tylko prace z dokładnie tą nazwą, podczas gdy wpisanie bez cudzysłowu może znaleźć "Medyczny Uniwersytet"
  • Nawigacja klawiaturą: Użyj / aby otworzyć wyszukiwanie, strzałek do nawigacji po wynikach, ENTER aby przejść do wybranej pozycji, lub ESC aby zamknąć okno

Uczenie się języka obcego przez osoby korzystające z implantów ślimakowych. (Learning a foreign language by cochlear implant users.)

Opis bibliograficzny

Uczenie się języka obcego przez osoby korzystające z implantów ślimakowych. (Learning a foreign language by cochlear implant users.). [AUT.] EWA DOMAGAŁA-ZYŚK, AGNIESZKA KŁOS-DACKA, MAREK ZADROŻNIAK. Szk. Specj. 2017 nr 1 s. 17-27, bibliogr. poz. 30, sum. DOI: 10.5604/01.3001.0009.7155
Kliknij opis aby skopiować do schowka

Szczegóły publikacji

Źródło:
Szkoła Specjalna 2017 nr 1, s. 17-27, bibliogr. poz. 30, sum.
Rok: 2017
Język: polski
Charakter formalny: Artykuł w czasopiśmie
Typ MNiSW/MEiN: Praca Przeglądowa

Streszczenia

Learning a foreign language is a special challenge for students with hearing impairments as it requires not only developing necessary strategies to learn all language skills in another language, but also overcoming specific perceptual and performance difficulties. The methodology of foreign language teaching to students with hearing impairments describes this process with reference to deaf and hard-of-hearing students of various ages who have various degrees of hearing impairment and who use various communication techniques. However, experiences relating to foreign language learning by people with cochlear implants have not been studied so far. These are students with unique characteristics whose hearing impairments are usually severe or profound and, at the same time, whose functioning is similar to the functioning of hard-of-hearing people thanks to their cochlear implants. It is assumed that their full inclusion in education in mainstream schools and social integration are possible.The article presents the issue of teaching the English language as a foreign language to students with hearing impairments who use cochlear implants (three case studies), especially in the context of the level of independent learning, beliefs concerning foreign language learning, foreign language classroom anxiety or lack of anxiety, and the scope of learning to read, write, speak and listen in a foreign language. In the study, a questionnaire designed by the authors was used as well as the scale FLCAS (Horwitz, Horwitz, Cope, 1986), autonomous scale (Macaskill, Taylor, 2010) and subscale BALLI (Horowitz, 1999).

Open Access

Tryb dostępu: otwarte czasopismo Wersja tekstu: ostateczna wersja opublikowana Licencja: inna otwarta licencja Czas udostępnienia: w momencie opublikowania

Identyfikatory

BPP ID: (27, 85926) wydawnictwo ciągłe #85926

Metryki

10,00
Punkty MNiSW/MEiN
0
Impact Factor
0
Punktacja wewnętrzna

Eksport cytowania

Wsparcie dla menedżerów bibliografii:
Ta strona wspiera automatyczny import do Zotero, Mendeley i EndNote. Użytkownicy z zainstalowanym rozszerzeniem przeglądarki mogą zapisać tę publikację jednym kliknięciem - ikona pojawi się automatycznie w pasku narzędzi przeglądarki.

Punkty i sloty autorów

AutorDyscyplinaPkD / PkDAutSlot
Zadrożniak Marek, dr n. med.nauki medyczne3,33330,3333

Punkty i sloty dyscyplin

DyscyplinaPkD / PkDAutSlot
nauki medyczne3,33330,3333

Informacje dodatkowe

Rekord utworzony:23 października 2017 13:51
Ostatnia aktualizacja:5 listopada 2021 14:22

Informacja o ciasteczkach (tych internetowych, nie tych słodkich i chrupiących...)

Ta strona wykorzystuje pliki cookie do poprawy funkcjonalności i analizy ruchu. Możesz zaakceptować wszystkie pliki cookie lub zarządzać swoimi preferencjami prywatności. Nawet, jeżeli nie zgodzisz się na używanie plików cookie na tej stronie, to informację o tym musimy zapamiętać w formie... pliku cookie, zatem jeżeli chcesz zadbać o swoją prywatność w pełni, zapoznaj się z informacjami, jak zupełnie wyłączyć możliwości śledzenia Ciebie w internecie.

✓ Zgadzam się ✗ Nie zgadzam się