Menu
Naciśnij / aby szukać

Jak wyszukiwać?

  • 1 Wyszukiwanie od początku wyrazu: Wyraz preane znajdzie "preanestetyczny", ale anestetyczny nie znajdzie tego słowa (wyszukiwanie patrzy tylko na początek wyrazów)
  • - Wykluczanie słów (znak minus): Poprzedzenie wyrazu znakiem - znajdzie wszystkie tytuły NIE zawierające danego słowa, np. -onkologia znajdzie prace bez słowa "onkologia"
  • " Wyszukiwanie całych fraz (cudzysłów): Cudzysłów powoduje szukanie całych ciągów znaków w tej samej kolejności. Np. "Uniwersytet Medyczny" wyszuka tylko prace z dokładnie tą nazwą, podczas gdy wpisanie bez cudzysłowu może znaleźć "Medyczny Uniwersytet"
  • Nawigacja klawiaturą: Użyj / aby otworzyć wyszukiwanie, strzałek do nawigacji po wynikach, ENTER aby przejść do wybranej pozycji, lub ESC aby zamknąć okno

Stress among nursing students in the era of the COVID-19 pandemic.

Opis bibliograficzny

Stress among nursing students in the era of the COVID-19 pandemic. [AUT. KORESP.] GRZEGORZ KOBELSKI, [AUT.] KATARZYNA NAYLOR, ALEKSANDRA KOBELSKA, MARIUSZ WYSOKIŃSKI. Healthcare [online] 2024 vol. 12 nr 18 [art. nr] 1885, s. 1-14, bibliogr. poz. 71, [przeglądany 20 września 2024]. Dostępny w: https://www.mdpi.com/2227-9032/12/18/1885. DOI: 10.3390/healthcare12181885
Kliknij opis aby skopiować do schowka

Szczegóły publikacji

Źródło:
Healthcare [online] 2024 vol. 12 nr 18, [art. nr] 1885, s. 1-14, bibliogr. poz. 71.
Rok: 2024
Język: angielski
Charakter formalny: Artykuł w czasopiśmie
Typ MNiSW/MEiN: Praca Oryginalna

Streszczenia

Introduction: The COVID-19 pandemic has significantly impacted stress levels across various professions, particularly in the medical field. This increase in stress has also affected medical students, including nursing students, who faced unprecedented and challenging circumstances. Nursing students, in particular, experienced added pressure due to observing the frontline experiences of nurses and the new demands placed upon them. Aim: This study aimed to assess whether the COVID-19 pandemic affected an increase in stress levels among nursing students in Poland during the pandemic. We also attempt to determine whether there is a correlation between the stress level of students and factors such as gender, age, place of residence, marital status, and level of education. Assuming that the stress level will be higher among women of increasing age and bachelor’s students, we also assumed, however, that lower stress levels would occur among people in relationships and living in the countryside. Materials and Methods: The study was conducted from 27 April 2022 to 12 May 2022. We chose that period as it was the final one of the COVID-19 pandemic, and there was an increasing amount of discussion concerning its cessation, with the public accustomed to its presence in our everyday lives. Since we wanted to determine the stress level experienced by students, we decided to use the standardized Perceived Stress Scale (PSS-10). We enriched the study with sociodemographic questions to investigate the potential impact of these characteristics on the degree of stress experienced. Results: The average score obtained by respondents on the PSS-10 was 19.57 ± 6.03. Of the respondents, 49% reported experiencing a high level of stress. No statistically significant differences were found between the mean PSS-10 scores and the gender (Z = 0.169; p = 0.865), age (F = 1.282, p = 0.281), marital status (Z = −0.776, p = 0.437), or place of residence (urban vs. rural) (Z = −0.784, p = 0.433) of the respondents. The mean PSS-10 scores were also analyzed regarding the level of education (bachelor’s vs. master’s). Bachelor’s students had an average PSS-10 score of 18.95 ± 6.42, while master’s students scored 20.05 ± 5.70. Again, no statistically significant differences were found (t = −1.102, p = 0.2720). Conclusions: The study indicated that nursing students experience high stress levels regardless of gender, age, marital status, place of residence, or level of education. High stress levels were reported among both bachelor’s and master’s students. Keywords: stress; COVID-19 pandemic; students nursing

Open Access

Tryb dostępu: otwarte czasopismo Wersja tekstu: ostateczna wersja opublikowana Licencja: Creative Commons - Uznanie Autorstwa (CC-BY) Czas udostępnienia: w momencie opublikowania

Identyfikatory

BPP ID: (27, 101188) wydawnictwo ciągłe #101188

Metryki

40,00
Punkty MNiSW/MEiN
2,700
Impact Factor
0
Punktacja wewnętrzna

Eksport cytowania

Wsparcie dla menedżerów bibliografii:
Ta strona wspiera automatyczny import do Zotero, Mendeley i EndNote. Użytkownicy z zainstalowanym rozszerzeniem przeglądarki mogą zapisać tę publikację jednym kliknięciem - ikona pojawi się automatycznie w pasku narzędzi przeglądarki.

Punkty i sloty autorów

AutorDyscyplinaPkD / PkDAutSlot
Naylor Katarzyna (Zielonka), dr hab. n. med. i n. o zdr.nauki medyczne20,00000,5000
Wysokiński Mariusz, dr hab. n. o zdr.nauki o zdrowiu20,00000,5000

Punkty i sloty dyscyplin

DyscyplinaPkD / PkDAutSlot
nauki medyczne20,00000,5000
nauki o zdrowiu20,00000,5000

Informacje dodatkowe

Zewnętrzna baza danych:• Web of Science
• Scopus
Rekord utworzony:20 września 2024 14:02
Ostatnia aktualizacja:20 października 2025 10:57

Informacja o ciasteczkach (tych internetowych, nie tych słodkich i chrupiących...)

Ta strona wykorzystuje pliki cookie do poprawy funkcjonalności i analizy ruchu. Możesz zaakceptować wszystkie pliki cookie lub zarządzać swoimi preferencjami prywatności. Nawet, jeżeli nie zgodzisz się na używanie plików cookie na tej stronie, to informację o tym musimy zapamiętać w formie... pliku cookie, zatem jeżeli chcesz zadbać o swoją prywatność w pełni, zapoznaj się z informacjami, jak zupełnie wyłączyć możliwości śledzenia Ciebie w internecie.

✓ Zgadzam się ✗ Nie zgadzam się